Kurum içi kariyer planlama kavramı teoride oldukça ideal olmakla birlikte, ülkemizde uygulanma esnasında bazı sorunlarla karşılaşılmaktadır. Bunları şöyle açıklayabiliriz:
Kariyer planlama yapılabilmesi için öncelikle görev tanımlarında bulunan “yetkinlikler” kısmı, her pozisyon özelinde detaylı bir şekilde incelenerek oluşturulmalıdır.
Sonrasında yetkinlikler anlamında birbiriyle bağlantılı pozisyonlar belirlenmelidir. Bu belirleme yapılırken, sadece dikey hiyerarşik yapılı bağlantılar belirlenmemeli, yatay hiyerarşik yapılı bağlantılar da belirlenmelidir. Örneğin; bir eğitim uzmanı için “Eğitim departman sorumlusu” pozisyonu ilişkilendirilirken, “Saha eğitim uzmanı” pozisyonu da ilişkilendirilebilir.
Tüm pozisyonlar için ilişkilendirmeler belirlendikten sonra yapılması gereken mevcut pozisyonun yetkinlikleri ile ilişkilendirilen pozisyonun yetkinlikleri arasındaki farklar çıkarılmalıdır. Aynı örnekten yola çıkacak olursak; eğitim uzmanı pozisyonundaki birinin eğitim departman sorumlusu pozisyonunda görev alabilmesi için mevcut yetkinliklerine ek olarak kendisinden edinmesi beklenen yetkinliklerin ortaya koyulması gerekir.
Tüm bu bağlantıların kurulmasının, her pozisyon için edinilmesi gereken yetkinliklerin belirlenmesinin ardından, bunun çalışanlara nasıl bildirileceği konusunda çeşitli uygulamalar vardır. Örneğin; bazı kurumlar çalışanlarına direkt yazılı bilgilendirme yaparken, bazı kurumlar da bir kariyer ağacı eşliğinde bilgilendirme yapmayı tercih ediyor.